Thursday, August 13, 2009

.:conversation:.

"salam....wat pa tu? x tdq lagi ka..dah lewat nie?"
"x wat pa aihh...tgk tb ja...tgk tilawah al-quran...hang x tgk ka?"
"eik...errr...ermm...haaa...mkn dah ka?"
"dah..."
"wat lauk pa arini..?"
"aku x lalu nk mkn...xtau nk mkn pa...goreng tu apa...tu laa...friskis tu ja...sedap gak mkn ngan nasik..."
"apa? errr...mak...fishcake ka fishball?"
"haaaa hat tu laaa...friscake ka hat patsegi tu...?"
"aaaaa....hat bulat tu fishball"
"dak..dakk...hat patsegi tu...nk makan hat len x slera....bli friscake tu mcm2 leh buat..."
"kikikiki...'fris...friss...' tu hat meow..meow la..hat mak makan tu..'fish'..."
"hahaha...patut la maksu hang tanya...nk kirim apa...td dia nk p market..aku pesan friskis sudah la..dia gelak..dia kata...mak lang hang (mak) nk makan ngan kucing mana..."
"ekekekeke..."

dahulu, kini dan selamanya...friskis tu adalah fishcake/fishball...hehehe mak oh mak...apa2 pun xkesah la...janji mak hepi...


"salam...mak wat pa...?"
"wsalam..x wat pa...dok tecongok xtau nk wat pa.."
"mkn dah ka?"
"haaa mkn dah...xsedap pun...td aku p bli mee goreng Sedap tu laaa..hat gok glemer dlm tb tu..."
"awat?"
"dak laa..saja nk rasa...hari2 dok tengok iklan mee sedap...mee sedap...p cari tgk..aku nak rasa gak...satgi org sembang aku tak tahwan hala..nk nyampuk pun x reti..."
"hehehh pehtu sedap dak?"
"umpphh...x sedap langsung..manih hayai...nk muntah aku...tp abih gak sepinggan...ekekekek"
"hehhehe...tagha x sedap abih spinggan..kalo sedap cemana la gamaknya..."
"ekekeke...jadi la..dah rasa..."

3 comments:

Some1...somewhere...somehow... said...

hahaha...
x dak lg ka hat klaka2..?

zura said...

lawak la mak ko.. tringat aku kisah Yasmin Ahmad dgn emak dia.. rajin ko telefon mak ko.. besar pahala..

sesemutku said...

some1 & zura : tu antara yg mencuit hati...eheheh hat kena basuh tlinga atau henpon lain lak kisahnya...ekekeke