Sunday, January 18, 2009

.:Maxis atau Hotlink:.

~Alkisah~
pepagi lagi mak aku dah call...aku ni bkn pa...pantang sedara mara kol time2 yg x biasa ni...bederau darah...
...
mak: mak nk tanya nie...mak pakai Maxis kan?
aku: a'ah...Maxis, napa?
mak: mak nk bli prepaid (reload ekceli..hehehe)...jd mk nk cakap apa...bgtau kata nak Maxis ka?
aku: a'ah..Maxis (org tua2 mana la tau hat lain2 kan..dah yg tu ja dia tau..so aku ngaku ja la..utk memudahkan crita...)
mak: ooo...btol la tu...org kedai tanya pakai no apa...mak mana tau...tu yg dia tanya Maxis ka?
aku: btol la tu mak bgtau ja Maxis (skali lg nk yakin kan..kang ckp benda2 lain pening lak pala dia...)
mak: ishhh...nasib mak tak cakap nak Hotlink tadi...kalo tak..malunya...
aku: errrrr....Hotlink la mak...sama la tu Hotlink ka Maxis... (dgn slumbernya aku jwb...gelak dlm ati ja)
mak: oooo ya ka...jadi kalo mak ckp Hotlink pun blh la kan...?
aku: boleh...sama ja...

mak aku wat lawak d pagi buta...hehhehhe...tp nasib aku tak tergelak td...bkn pa...org tua2 ni sensitip sket...biarpun benda tu btoi2 melucukan...takut teguris lak ati dia...
melainkan kalo dia gelak...blh la aku tlg sambung gelak...sbb mak aku penah mrajuk..gara2 tergelak apa dia ckp..pastu ktnya mcm terasa d perli...huhuhu..kot aku pn terasa ati...maklum la kan...aku pun dah 3 series nie..mcm2 peel.. ;-p
moral of the story...aku kena blajaq cara2 nak tackle ati org tua...

No comments: