Wednesday, April 22, 2009

.:denda lewat:.

petang kemarin husban aku ajak p bli brg...kebetulan dia x bwk kreta...so kol 5 tu baru aku tehegeh2 turun opis then pecut nk p amik dia..pastu trus la ke lokasi yg d maksudkan. aku mang x ska ke tmpt itteww....bkn apa...kompem jem! nak plak time blk kerja, p kerja...toksah ckp la..kalo dpt keja area ctu...sure aku la org pertama nangis...mintak tukar kreta amik auto(hahahh alasan kukuh ckit). dok belek membelek jam dh koi 5.50ptg...ermm mcm sempat smp ke umah bb sitter b4 6.30pm. odw balik, jem la plak sbb construction naik taraf jln...dah tu plak time blk keja..normal la tu. aku ckp kat mr.husban.."xyah la kalut2...dah nak 6.30 pun...xpa la..kita bayaq ja la..." sebelum ni pun xpenah lewat 6.30pm..sebab kalo amik anak 6.30 ke atas kena fine RM5 setiap jam..smp ja umah bb sitter 6.45pm..so utk memastikan yg aku btol2 lewat...just tanya.."Rm5 kan kalo lewat..."..dia jwb "ya.." pastu tergerak la plak ati nk tanya..."Rm5 tu setiap jam cemana?" "...oooo....setiap jam 6-7pm RM5, 7-8pm Rm5..begitu la seterusnya.." "haaaaaaaaaaa???? 6-7pm...ya Allah...mati2 saya ingtkan 6.30 baru start" huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...malunya aku...slama ni aku byr dia ngam2 ja..konon2 x penah lewat...wpun seingat2 aku...penah la 5-6 kali lebih dr jam 6pm tp sblm 6.30...sbb aku la plg awal amik ank2 dlm kol 5.15 giteeww...dekat kan..."alamak, kamu tdk ingatkan saya..bgtau saya yg saya ada lewat bln2 tu..sbb saya ingt kol 6.30 baru start fine"...dia jawab "ndak apa2 tuh..jujur sama jujur jgk bah!" huwaaa..skali lg aku termalu sendri...adusss...harus aku up payment bulan nie utk menggantikan hari2 yg secara rawak aku amik lewat...smlm tdo x lena, malu 1 hal,ntah apa la dia ckp b4 nie...mcm nk ja aku byr awal2 bln nie...tp blom gaji...kesimpulannya, kalo ada apa2 biar tanya berulang2 kali..utk kepastian. sekian

No comments: