Monday, April 20, 2009

.:eeiii yekk:.

"eiiii yeekkk!! tayik kan ibu...? itin ulatt..."

dah smgu aku berjaya pisahkan kaklong ngan menda alah nie...dan dh smgu kalo dia mintak "itin" (puting) ni..aku bg ja yg nie..gelak2 dia tgk...takut nk pgg...ulat dia kata...tau pun! yg hanginnya tu sbb kalo nk buang...seska ati dia ja...slalu hilang..penah dia simpan dlm kreta mainan dia la...dlm perut Mr.Tigger la...dlm kotak mainan...huhuhu kalo ada ringing tone xpa la jgk..leh calling2 detect mana kedudukan...penat nk cari...wpun ada spare 2-3...sama jgk..mana dia nk letak ska ati. dh la kalo ilang xmo cari...abis2 sgt.."xda la ibu" huwaaaa...tension gue...lg satu, masuk ja dlm kreta..."abah..itin mana"...hayoooo...xdpt ja nangis...kdg2 jatuh bwh kerusi la...teplanting sana cni...penat kita nk urus. masa aku dlm pantang aritu...blh dia p baling dua2 skali kat luaq..penat aku ngan mak aku cari smp x dpt d kesan...esoknya baru prasan ada kat kaki lima luaq...ermm aku ambik msk tong sampah...takut anjing ka apa kan...geli plak. beli la ganti yg baru. senang gak ada benda ni..nangis ja sumbat...diam trus! lgpun dlm pantang...penat la kalo sana cni merengek kan. mak aku tu dah la darah tinggi...kang mrajuk nk blk...jenuh. tu plak cerewet...xmo puting selain dr brand fiffy nie, design nie..aku bli la apa jenama skali pun...design cantik2...kalerful la...mcm2...mulut dia tu dah mcm scanner..masuk ja dlm mulut dah tau figure, brand, brapa inci lebar..brapa inci pjg..siap bentuk lg...x memenuhi syarat...REJECT! huhuhu...tension haku. penah bli brand yg sama tp kecik ckit dan lembut...failed. ini jgk dia mau...jenuh cari 1 KK ni...


ni pun cuma tinggal sisa2 kopi...kalo tak...mang kompem x lalu...heeeee

alkisahnya, aku call mak aku...pastu crita2..mak aku kata la..ank abg aku dah x isap...mak dia letak nescafe...trus aku terpk nk buat jgk...cr nescf xda la plak...aku basuh puting tu..basah2 lg kan...aku amik serbuk kopi salut...pastu aku letak kat bantal dia nk tdo....aku wat dek ja pun...skali dia lalu...2x pandang..."eiiii ibuuuuuu.....ada ulatt itin nuwiii"...aku pn pura2 tekejut badak...trus lari konon takut nk pegang...ekekeek lakonan menjadi...skali ngan abah dia subhat...memual dia soh aku cuci..."ibu amik la cuci...cuciii" "abahhh...cuciii itin nuwi" masing2 wat2 takut nk pegang...soh dia amik sndr...dah dia pn takut kan...hari2 aku tanya..."nak itin lg..?" "nak mauuu...ada ulattt...eee yekk" slamat dah 1 kes! cuma kdg2 kesian lak tgk...takpe...kutabahkan jua hati ini...

4 comments:

sHa_eiNa said...

dh x isap puting ye??
nabila pon br je tgglkn puting.....tp salah nabila sendiri la,sbb die suke gigit2 puting smpai koyak..hehe...bile dh koyak,die sendiri xnk isap..then suh beli baru..ekeke...tp ku jwb mama xde duit,terus die diam......

zura said...

anak aku 3 org isap jari.. bagi puting x jln.. isap jari ni, aku pun x tau apa solutionnya.. nak try jugakla letak kopi

sesemutku said...

sha: yg geram tu sbb slalu buang merata2..pastu nangis cari...bgs la nabila sndr xmo...

zura: ko letak nescf la kot lg bekesan..nesc kalo basah kan melekat gila kat jari...ngan pahit nya lg...aku sbb xda nesc...ganti kopi...heee tp kat jari..cemana nk klentong kan...xper..usaha tangga kejayaan

liza said...

nak kene praktik ni.. good effort..tapi tunggu aqeef beso sket la.. mane dia paham kopi ke, ulat ke.. sume on je masuk mulut..