Wednesday, December 24, 2008

.:Progress:.

Alhamdulillah, harini kesihatan aku semakin pulih...harap2 terus pulih dan sembuh seperti biasa...ermmm nk d bandingkn masa memula kena aritu...mak aiiii...flattt abisss. x sanggup lg rasanya benda yg sama berulang...mintak simpang malaikat 44...amin.
smlm kiranya secara rasmi aku masak...rasanya 2mgu x masak...x larat sesangat...kalo nk mkn..kira nk dpn mata ja...mls nk masak...tp kalo mkn kat luar pn...payah gak..sbb bnyk benda aku kena pantang...kira cerewet la ckit...
stakat ni ustz bg aku mkn ayam + ikan ja...huhuhuh....no more santan, dgg, telur, susu, benda2 sejuk, pisang dll. 3 bulan bebbbb!!! InsyaAllah, smg aku tetap tabah menghadapi ujian dari Allah ini...
setiap kali jumpa ustz, slalu dia pesan...baca Yassin (atau Al-Quran) slalu...kuat smgt...jgn tinggal solat...pastu berdoa...itulah doa paling mujarab. kalo hapai doa seluas lautan skalipun tp amalan x lengkap...xmenjadi *muhasabah diri skejap aku. Ya, betul tu ustz...aku ingin kembali kepadaNYA...munkin slama ni aku makin jauh dari mendekati NYA. Tiba2 hati aku terdetik, munkin inilah tanda2nya pd org2 yg lalai...iaitu aku. Allah menduga aku supaya aku kembali kepangkal jalanNYA. Dan aku bersyukur dan terus bersyukur kerana akulah insan terpilih utk diduga. Wpun solat 5 waktu, tp amalan tdk cukup sebagai hamba Allah yg kerdil ni..."Ya ALLAH Ya Tuhanku, semoga KAU ampunkanlah segala dosa2 ku, suami ku, kedua org tua ku, anak2ku, saudara2ku...kembalikanlah kami kepangkal jalan yang benar. Yang ENGKAU redhoi di dunia dan akhirat. Amin yarobbal'alamin."

No comments: