Thursday, March 26, 2009

.:Kahwin:.

errmm skang ni kenduri kawin xdak musim lg dh...kalo dulu time2 cti skolah..kompem pack! mak aku smp x msk d umah..apa tak nya, lauk kenduri hari2 berganti...ehehe..kalo x brganti pn..prangat ja apa yg ada...kui3..tetambah kalo kndr umah sedara sndri kan...3 har 3 mlm..7hr 7 mlm..kalo arwah abah aku siap tanya.."dah packing beg baju mak hang...tu silap2 x blk tu..." ekekek org kata pa.."sistem tanam"...lepa kenduri kita bertunggu tangga menolong...sok kita lak kenduri, lepa lak mai bertunggu tangga...

thn ni mak aku kata 3 kenduri..insyaAllah...1 spupu aku...2 lg anak menakan spupu yaitu ank kpd spupu aku. hehehe dh tua kan aku nie. tarikhnya blom tau...mayb semua ujg taun ni kot...

baru2 ni..2mgu lps, besfren aku kawin..besfren time skolah. Dr. Nurulhuda =) dia ni sama besday ngan aku..masa dlm klas pn kami dok seblah menyeblah...kami 'kembaq x seiras'...lain size...aku small dia big...tp xla big big girl...takat big big gitew je...sbg wakil, aku antaq mak aku p. besfren 'kampung dusun' aku ja la jd tukang reporter yaitu An. Welcome to our club Huda...!! aku kalo blk kg, An ngan Huda ja la yg ada..hat len2 tu dh berhijrah.

dan teringat gurau senda cekgu Geografi aku, Cekgu Al Amen (kalo x salah la). dia ni kalo masuk klas kompem ada 5min pembuka kata...5minit penutup klas...hehehhe. katanya:-

Cekgu: kamu budak2 laki...kalo nk mengorat...jgn mengorat kwn2 dlm klas nie..
Budak laki: awat cekgu?
Cekgu: buang karan ja kalo ngorat lepa2 nie...
Budak laki: behtu?
Cekgu: kamu kalo nk ngorat...ngorat budak tadika...
Budak laki: errrrkk??
Cekgu: haaa laaaa...kalo kamu ngorat bdk2 pompuan nie...nti sama2 msk studi...pehtu sama2 keja..sama2 nk himpun duit...umoq dah 30 baru pakat nk kawin...apa klassss...nti kita (lelaki) dah 40...bini pn 40 dah...dah nk menopos....kalo bdk tadika..muda 10thn dr kita...kita dah stabil time 30...awek baru 20thn...baru begetahhhh...
Budak laki: (hahahahaha...gelak mengiyakan)
Cekgu: (hahahahha...sama naik ngan studen)

sungguh tidak sesueiiiii..kurang asam nya cekgu!

5 comments:

Cik Hai said...

ain, nurulhuda tu aku kenai tak? - cibuk je nak tau kan.. ngeh ngeh ngehhhh

sesemutku said...

ermm waktu aku akad nikah dia ada...tp x sure la plak ko dh blk ka blom eikk...kan pastu ko ikut ecah.
memori weak daaa

Cik Hai said...

ooo.. la.. aku ingat nurulhuda laksa. ngeeeeeeeeeeeeee.... *malu*

sesemutku said...

ahahahahhah...lupa lak sama nama
mesti ko heran eik title ittewww?

Anonymous said...

yela mana tau nurul dah phd