Thursday, March 5, 2009

.:Kopi:.

Bidin: Kenapa masukkan panadol dalam kopi tu?
Wafdi: Kopi ni panas sangat. bagi panadol kurang ckit panasnya!
(petikan dari sistem pesanan ringkas dari DiGi)

Alkisahnya, aku singgah kedai mkn nie dgn tujuan nk bli kueh. wat sarapan pg. almaklum la kan..sejak rakyat jelata bertambah (mcm la bnyk sgt kan... ;-p)...pg2 kdg2 xdan nk wat apa2 (kdg2 = slalu) masa dok pilih2 kueh sambei dok tunjuk2 mana yg mau kat pelayan pompuan tue...mai sorg lg pelayan lelaki plak tanya..."minum apa kak?" aku yg tekujat trus meng'order' minuman..."aaa...aaa kopi peng suam la"..tetiba aku nmpk brother tu tersenyum...errr! senyum la blk...sbg balasan 'mesra pelanggan'...pastu aku terdengaq sok sek sok sek kat dpn aku..kebetulan tmpt wat minuman tepi tu ja...argghhh...malunya! dan2 aku ter'sound' kat brother tu "awak tapau ja la minuman saya tu..." dlm keadaan yg agak kelam kabut..dan2 bok kluaq henpon 'hitam putih' aku...konon2 bz la...x sempat...kalut semacam mcm ada meeting!
lps bayaq, aku chawwww! dan setelah bbrapa hari berlalu...hari ni aku order dgn begitu sopan skali...ekekekeke...

No comments: