Thursday, February 26, 2009

.:6 months to go:.

pg ni aku "meluncur" jap...sesaja amik mood pg kan (bkn hari2 ke gini..hehehhe) top2 termasuk 1 blog nih...dia crita wat laksa...errr...laksa??? btol nie laksa? ke aku salah baca....skali lg spelling.."laksa"....arghhhh tetiba aku tensi...laksa? satu perkataan yg btoi2 menduga keimanan aku. sbbnya...aku masih lagi berpantang yg di namakan "LAKSA"...pantang? yessss kalo org utara (mostly), termasuk yaitu kaum kluarga aku "LAKSA" kena pantang...pantang jumpa mesti mkn..hehehhe...tu dh jd kewajiban. tp bg ibu2 yg baru melahirkan ank...di "WAJIB" kan pantang sekurang2nya SETAHUN...di ulangi...SETAHUN!! "WAJIB" dlm istilah berpantang ni terpulang la pd individu..sapa tahan..tgu la setahun..kalo tak tahan..ngap saja lah...menurut mak aku (ewahhh mcm speacialist perubatan lak...) bihun/mee laksa tu yg kena pantang, sbb benda tu separuh masak then d keringkan. kalo nk mkn rebus smp masak..pastu kan dr tepung beras ka apa...kira mcm x elok utk urat. takut urat kembang ke apa tah..aku bkn la reti sgt. kalo kuah laksa tu blh ja ngap anytime. masa baby sulong, kebetulan aku slalu outstesen semenanjung...so tergugat la jgk keimanan...masa tu baby baru10bulan...tak tahan daulat aku mkn meehun (kecik) campo kuah laksa...tp..x sdp..lain lak rsnya. skali mak aku bg green lite...sbb dh 10bln...ok dh tu dia ckp..lgpun kesian kot tgk ank dia ni...dh la merantau..kang kempunan..kikiki...apa lagi..mang x angkat muka la...slurpppp..!! kali ni, aku xtau smp brp bln leh bertahan...6 bulan lg nk cukup setahun...eheheheh..ya ampun...

p/s HARUS DI INGATKAN...BENDA NI BUKAN LA WAJIB YG KALO X IKUT BERDOSA...NI CUMA ADAT PANTANG LARANG MANUSIA YG CIPTA... TEPUK DADA TANYA SELERA

3 comments:

zura said...

laksa.. laksa.. sebbaik ko dok kat sabah.. tp kat sana laa ikan murah dak??

aku said...

cni dh x mcm dedulu...derang dh pndai skng...juai kat peraih...kat psr ikn sume mata merah..dak pn maheii...lgpun ikn cni lain spesis..payah nk jumpa ikn kembung..ikn buntal belambak...ekekke

zura said...

ikan sadin bnyk.. ada org cakap ikan sadin pun sodap buat laksa