Tuesday, February 24, 2009

.:Cuti:.

Last week idupku bagaikan terumbang ambing d pukul ombak...ewahhhh...cantiknye ayat kan...weekekeke...fenat gile badan ni...mang flat abis...letih mcm maraton 1000KM lak rasanya. Al~kisahnya, Kamis tu aku 1/2 day pg p klinik tuk injection baby tecik...masa 5bln skip sbb kna ciken pox kan...so nurse tu soh amik 2 dos skali guihh...cover 5bln + 6bln...harus kesian aku tgk..memula inject kat lengan kanan...pehtu peha kanan...nsb la nurse tu x kijam...atleast dia gab 5min...huhuh...aku lak scary tgk. kebetulan lama sgt tunggu...dlm kol 11pg br dpt injection..so pas kena tu..baby trus zzZZzZzz....slamat donia. nangis la jgk ckit2...tdq pn x brapa nk lena. tetiba ngan kija yg menimbun...fenin aku. pehtu mlm tu stayback kat opis sbb esknya opis KL ada FAT ngan user...top2 kol 8mlm mr.husban call, mentua kakak dia meninggal. Innalillah...mentua dia tinggal ngn akak ipaq, so mang xda sapa la kat cni.sedara mara sume kat kg. harus la aku mnjd sedara rapat kan...so dgn statement yg bgitu brani, aku trus msg staf sana "aku blk skrg, ada emergency sedara meninggal"...dlm ati tawakal ja la...kalo boss nk jdkan alasan tuk fired aku..apa leh buat...perkara meninggal bkn d minta2 kan...itu pn skali seumur idup. esknya plak aku msk opis pg, as usual..top2 ati x sdp. mcm hebat sgt lak kan keja aku...mcm x amik kisah sedara mara dlm kesedihan. so aku decide EL. dan skali lg aku wat statement brani..."aku EL, ziarah sedara meninggal (semalam tu)" wpun ati bercampur aduk...tp apa2 pun aku pasrah dan redha. kebetulan hari Jumaat, so kelam kabut ckit nk urus jenazah. dpt call dr adik ipaq soh jemput mentua sefamili d epot. zassss mr.husban U-turn p epot ngan aku, pehtu dpt call lg kata 6 org sumenye....errrr...6 org? xpa, naik cab epot ja nti..almaklum la kan...kreta comel.. =) pehtu dpt call lak lg soh trus p masjid. time tu dlm kol 10++am. diorg nk mandi & kafan kan trus..sbb lps solat jumaat nk trus kebumi. dh la aku ni bkn jnis yg alert pasal jln2 nie, soh je driver tu follow husban aku...nsib la smp jgk. pom preng pom preng, lps solat trus p kebumi. top2 ujan...ala2 "kita basah brsama la"..sbb cni cuaca x nentu. blk tu mcm biasa, dh ada kematian kan..ada saki baki sedara kat umah diorg. kena la siapkan apa2 makanan yg ptt. ptg tu blk jap amik ank2...pas mgrib p lg sbb ada kenduri tahlil...smp la ari ahad. punya la ulang alik + bz d dapo. tu pun mlm2 aku gagahkan jgk mata ni wat keja. siapkn jgk sbb isnin kemarin ni br ada FAT. rupa2nya d pospon sbb ada mslh teknikal dgn server. ermm syukur la kan...semua dh Allah tentukan..smpt gak aku siapkan keja mlm2 weken tu. kemarin pas blk keja, p antaq mentua sefamili lak blk kg. smlm sora aku dh lain, asyik bersin, tekak mcm telekat tulang ikan...xleh nk telan ayaq liuq, idung ala2 sesema...kepala fenin2 lalat...
kena p klinik ptg nie...kang MC lak lg...maunya kena sound ngn boss. itu lah d namakan kehidupan kan. kdg2 kita kena sacrifice tuk org lain brbanding diri sndr...itulah d namakan pengorbanan kan...ye la, ank2 skt kita cuti, sedara mara kecemasan kita cuti...diri sndr sakit kena keja..sbb gab cuti2 yg lain dekat sgt..sogan gak.lgpn kat opis leh curi2 tdq...eekkekeke....ada hikmah d sebalik semua ni..

2 comments:

Anonymous said...

minum air kosong banyak2 (banyak betul) ain.. cepat sikit elok.. insyaAllah.. aku la ni batuk selsema aku minum air je, cepat elok..aku rasa laaa

sesemutku said...

okeh...akan ku pstikan 3gelen sehari...ejejeje...kang muntah air lak...